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Saturday, April 18, 2015

Sauber F1 Team - 2015 Bahrain Grand Prix #FP3 & #Quali review Saturday 18 April 2015 @ Bahrain International Circuit. Sakhir. Bahrain


Solid performance by the Sauber F1 Team in qualifying for the Bahrain Grand Prix, the first night race of the 2015 season. With 12th (Felipe Nasr) and 13th (Marcus Ericsson) the two Sauber F1 Team drivers missed out on making it into Q3, however, in regard to tomorrow’s race they are both in promising positions.


Weather: FP3: sunny and dry, 28-30°C air, 36-41°C track; Qualifying: dry, 25°C air, 31-30°C track

Marcus Ericsson (car number 9):Sauber C34-Ferrari (Chassis 02/Ferrari)
Qualifying: 13th in Q2 (1:35.034 min / soft tyres)3rd practice: 13th (1:36.612 min / soft tyres / 17 laps)

“First of all, FP3 was a difficult session. I struggled a lot to get a good feeling in the car and it was quite windy on track. Towards the end of the session we managed to sort things out and drivingwise it felt better. In Qualifying we knew beforehand it would be a close competition. Certainly, we would have liked to be in Q3 again, but overall we did a decent job. We are in good shape for tomorrow’s race.”

Felipe Nasr (car number 12):
 Sauber C34-Ferrari (Chassis 01/Ferrari)
Qualifying: 12th in Q2 (1:34.737 min / soft tyres)3rd practice: 10th (1:36.429 min / soft tyres / 18 laps)

“It was a shame to just miss out on Q3 because of less than a tenth, but I think we extracted the maximum out of the car. It was difficult in Q1 as some of our competitors seem to be very strong. Twelfth is a good starting position for tomorrow. Considering our good pace during the long-runs, I am confident about fighting for points.”

Monisha Kaltenborn, Team Principal:“It’s a very tight result, as could be expected. Nevertheless, these are satisfying positions for the start of the race. Based on our long-runs, we are able to see that the chances for points are there, and that’s what we have to concentrate on.”

Giampaolo Dall’Ara, Head of Track Engineering:“In FP3 we had a bit of a more troubled session than we were expecting. The weather changed, as it was windier with more sand on the track. We had to follow up on the set-up of our cars, but I think by qualifying we were there. The session went quite well. However, we were hoping for something a little better, but we are not far off the competition, and with the places we achieved we are in a good position for the race tomorrow.”
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Solide Leistung des Sauber F1 Teams beim Qualifying zum Grossen Preis von Bahrain, dem ersten Nachtrennen der Saison 2015. Mit den Plätzen 12 (Felipe Nasr) und 13 (Marcus Ericsson) verpassten die zwei Sauber F1 Team Piloten zwar den Einzug ins Q3, im Hinblick auf das morgige Rennen sind sie aber dennoch in einer aussichtsreichen Position.


Wetter: 3. Training: sonnig und trocken, 28-30°C Luft, 36-41°C Asphalt;
Qualifikation: trocken, 25°C Luft, 31-30°C Asphalt


Marcus Ericsson (Startnummer 9):
Sauber C34-Ferrari (Chassis 02/Ferrari)
Qualifikation: 13. in Q2 (1:35,034 min / weiche Reifen)
3. Training: 13. (1:36,612 min / weiche Reifen / 17 Runden)


„Das dritte freie Training war schwierig, denn ich hatte Probleme, ein gutes Gefühl fürs Auto zu bekommen. Zudem war es auf der Strecke recht windig. Gegen Ende des dritten freien Trainings konnten wir ein paar positive Änderungen vornehmen, wodurch sich das Fahrverhalten verbesserte. Schon vor dem Qualifying wussten wir, dass die Rundenzeiten sehr eng beisammen sein werden, was dann auch der Fall war. Natürlich hätten wir es gerne erneut ins Q3 geschafft. Dennoch glaube ich, dass wir alles in allem einen respektablen Job gemacht haben und für das morgige Rennen gut vorbereitet sind.“


Felipe Nasr (Startnummer 12):Sauber C34-Ferrari (Chassis 01/Ferrari)
Qualifikation: 12. in Q2 (1:34,737 min / weiche Reifen)3. Training: 10. (1:36,429 min / weiche Reifen / 18 Runden)

„Es ist schade, dass ich den Einzug ins Q3 nur wegen knapp einem Zehntel verpasst habe. Allerdings glaube ich, das Maximum aus dem Auto herausgeholt zu haben. Bereits in Q1 war abzusehen, dass einige unserer direkten Konkurrenten stark sein werden. Dennoch ist der 12. Startplatz eine vielversprechende Ausgangsposition für das Rennen. Aufgrund der guten Rundenzeiten während den Long-Runs bin ich zuversichtlich, wieder um Punkte kämpfen zu können.“

Monisha Kaltenborn, Teamchefin:
„Ein sehr knappes Ergebnis, wie es zu erwarten war. Unsere Ausgangslage für das Rennen ist durchaus in Ordnung. Aufgrund der Long-Runs haben wir gesehen, dass die Chancen auf Punkte vorhanden sind, und darauf müssen wir uns nun konzentrieren.“

Giampaolo Dall’Ara, Leitender Ingenieur an der Rennstrecke:
„Das dritte freie Training lief nicht ganz problemlos. Die Wetterbedingungen hatten sich verändert, es war windiger, und es lag auch mehr Sand auf der Strecke. Darauf mussten wir die Abstimmung unserer Autos anpassen, doch bis zum Qualifying hatten wir das aussortiert. Dort lief es dann ganz gut, aber wir hatten uns dennoch ein bisschen mehr ausgerechnet. Indes, wir sind nicht weit von unseren direkten Konkurrenten weg, so dass  wir morgen dennoch mit intakten Chancen ins Rennen gehen können.“
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