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Friday, April 10, 2015

Sauber F1 Team - 2015 Chinese Grand Prix #FP1 & #FP2 review Friday 10 April 2015 @ Shanghai International Circuit China





The Sauber F1 Team enjoyed a positive first practice day leading up to the Chinese Grand Prix on the Shanghai International Circuit. Neither driver had any major technical issues and they were able to complete their programmes. Felipe Nasr tested a new front wing, which revealed encouraging results. Also the long runs were positive, which the two drivers completed in the afternoon.


Weather: sunny/overcast and dry, 14-17°C air, 26-41°C track

Marcus Ericsson (car number 9):
Sauber C34-Ferrari (Chassis 02/Ferrari)
1st practice: 14th / 1:41.918 min (24 laps) / 2nd practice: 13th / 1:39.751 min (33 laps)
“It has been a decent day. I did plenty of laps working through the planned programme. I think I had been struggling a bit to get a good feeling for the car on new tyres. However, on used tyres during the race simulation at the end of the day we were quite competitive, and I felt comfortable, which is promising for the race. Now, we need to fine tune the set-up of the car overnight to make sure of having a good qualifying tomorrow.”

Felipe Nasr (car number 12):


Sauber C34-Ferrari (Chassis 01/Ferrari)
1st practice: 5th / 1:41.012 min (18 laps) / 2nd practice: 8th / 1:39.032 min (26 laps)“It was a good day. I am satisfied as I think we have fixed the issues we had in Malaysia. The updates we brought seem to work well. We need to make sure we do a good job in qualifying and find a suitable set-up for the race. I think we have a good chance of scoring points again.”

Giampaolo Dall’Ara, Head of Track Engineering:“It was another positive Friday. We had no major issues, so we were able to complete our planned programme. We tested a new front wing on Felipe’s car, which was encouraging. Marcus concentrated more on set-up work. In the afternoon we did the usual race preparation with long runs on high fuel and the tyre comparisons. We were pretty lucky with the red flag, which didn’t really spoil the programme for our drivers. Overall, we can have a positive outlook for the remainder of the weekend.”
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  Das Sauber F1 Team absolvierte einen vielversprechenden ersten Trainingstag zum Grossen Preis von China auf dem Shanghai International Circuit. Beide Piloten hatten keine nennenswerten technischen Probleme und konnten das gesamte Programm abarbeiten. Felipe Nasr testete einen neuen Frontflügel, der positive Resultate hervorbrachte. Vielversprechend waren zudem die Long-Runs, welche die beiden Piloten am Nachmittag absolvierten.


Wetter: sonnig/bewölkt und trocken, 14-17°C Luft, 26-41°C Asphalt

Marcus Ericsson (Startnummer 9):
Sauber C34-Ferrari (Chassis 02/Ferrari)
1. Training: 14. / 1:41,918 min (24 Runden) / 2. Training: 13. / 1:39,751 min (33 Runden)„Der Tag war in Ordnung. Ich konnte viele Runden fahren und unser geplantes Programm abarbeiten. Mit neuen Reifen hatte ich etwas Mühe, ein gutes Gefühl für das Auto zu bekommen. Allerdings waren die Long-Runs auf gebrauchten Reifen gegen Ende des Trainings recht gut. Ich fühlte mich wohl im Auto, was für das Rennen natürlich wichtig sein wird. Nun müssen wir uns über Nacht auf die Feinabstimmung des Autos konzentrieren, damit wir morgen ein gutes Qualifying haben.“

Felipe Nasr (Startnummer 12):

Sauber C34-Ferrari (Chassis 01/Ferrari)
1. Training: 5. / 1:41,012 min (18 Runden) / 2. Training: 8. / 1:39,032 min (26 Runden)
„Es ist erfreulich, dass wir heute einige Schwierigkeiten vom letzten Rennwochenende in Malaysia beseitigen konnten. Auch die Modifikationen am Auto scheinen sich positiv auszuwirken. Nun müssen wir sicherstellen, morgen im Qualifying gute Arbeit zu leisten und eine passende Fahrzeugabstimmung für das Rennen zu finden. Ich denke, wir haben gute Chancen in die Punkte zu fahren.“

Giampaolo Dall’Ara, Leitender Ingenieur an der Rennstrecke:
„Wir hatten heute erneut einen erfreulichen Freitag. An beiden Autos gab es keine nennenswerten Probleme, so dass wir das geplante Programm abarbeiten konnten. An Felipes Fahrzeug testeten wir einen neuen Frontflügel, der positive Resultate brachte. Marcus konzentrierte sich vor allem auf die Abstimmungsarbeit. Den Nachmittag nutzten wir wie üblich für die Rennvorbereitung, also für Runs mit viel Benzin an Bord sowie den Reifenvergleich. Wir hatten Glück, dass uns die rote Flagge kaum Zeit gekostet hat. Insgesamt können wir dem restlichen Wochenende zuversichtlich entgegen blicken.“
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