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Saturday, April 11, 2015

Sauber F1 Team - 2015 Chinese Grand Prix #FP3 & Qualifying review Saturday 11 April 2015 @ Shanghai International Circuit China



Strong performance by the Sauber F1 Team in qualifying for the Chinese Grand Prix on the Shanghai International Circuit. Both Felipe Nasr and Marcus Ericsson put in strong drives in the Sauber C34-Ferrari and managed to make it into Q3. Felipe Nasr came ninth, and Marcus Ericsson tenth. They now have a promising platform from which to fight for points in the race.


Weather: sunny and dry, 17-19°C air, 37-47°C track

Marcus Ericsson (car number 9):Sauber C34-Ferrari (Chassis 02/Ferrari)
Qualifying: 10th in Q3 (1:38.158 min / soft tyres)3rd practice: 13th (1:39.559 min / soft tyres / 18 laps)

“It is a great achievement for the whole team to get both cars into Q3 - for the race team as well as everyone back at the factory in Hinwil. This weekend has been extremely tight as the lap times are quite close. Felipe and I put in good performances today and placed the cars in a promising position for tomorrow. It will be an exciting race, and I think, we have good chances for another positive day.”

Felipe Nasr (car number 12):
Sauber C34-Ferrari (Chassis 01/Ferrari)
Qualifying: 9th in Q3 (1:38.067 min / soft tyres)3rd practice: 14th (1:39.591 min / soft tyres / 19 laps)

 “It is a great day for the team being able to have both cars in Q3. We seem to have the cars back on the pace we expected to have here. Therefore, I am confident for the race tomorrow. Hopefully we can get back into the points, and I will do my best to finish the race in the top ten.”

Monisha Kaltenborn, Team Principal:
“This is a strong qualifying result, which came as a little bit of a surprise considering the lap times in FP3. Looking at our strong long-runs yesterday, it was important to also be fast in qualifying on a sinlge lap, in order to have good grid positions. We managed to achieve this, which is great. Both drivers used the full potential of the car and were rewarded by making it into Q3. Now we will concentrate fully on the race.“

Giampaolo Dall’Ara, Head of Track Engineering:
“In the morning we concentrated on refining the set-up of our cars, and building on what we learned yesterday. It was particularly about maximising the peak performance of the tyres, which yesterday was a bit of a problem for one of the cars. By qualifying we had managed to put everything together, so everybody did a good job with the two drivers extracting the full performance from the cars. We can build on a strong qualifying position with both cars in the top ten. Now we will work hard in order to convert that into a positive result in the race.“
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Starke Vorstellung des Sauber F1 Teams im Qualifikationstraining zum Grossen Preis von China auf dem Shanghai International Circuit. Sowohl die Sauber C34-Ferrari wie auch die beiden Piloten Felipe Nasr und Marcus Ericsson zeigten sich in sehr guter Form und schafften beide den Sprung ins Q3. Felipe Nasr wurde Neunter, Marcus Ericsson Zehnter. Damit haben sie gute Aussichten, um Punkte zu kämpfen.


Wetter: sonnig und trocken, 17-19°C Luft, 37-47°C Asphalt

Marcus Ericsson (Startnummer 9):
Sauber C34-Ferrari (Chassis 02/Ferrari)
Qualifikation: 10. in Q3 (1:38,158 min / weiche Reifen)3. Training: 13. (1:39,559 min / weiche Reifen / 18 Runden)

„Beide Autos haben es ins Q3 geschafft – das ist eine grossartige Leistung des gesamten Teams. Schon während des Wochenendes waren die Rundenzeiten sehr eng beisammen. Felipe und ich haben heute gute Arbeit geleistet und beide Autos in eine vielversprechende Ausgangslage gebracht. Es wird ein spannendes Rennen, und ich denke, dass wir gute Chancen auf einen positiven Tag haben.“

Felipe Nasr (Startnummer 12):
Sauber C34-Ferrari (Chassis 01/Ferrari)
Qualifikation: 9. in Q3 (1:38,067 min / weiche Reifen)3. Training: 14. (1:39,591 min / weiche Reifen / 19 Runden)

 „Es war ein toller Tag für das Team, da wir in der Lage waren, beide Autos ins Q3 zu bringen. Es ist auch erfreulich, dass unsere Rundenzeiten hier in Shanghai wieder konkurrenzfähig sind. Ich bin zuversichtlich, was das morgige Rennen betrifft. Ich hoffe, wir können wieder in die Punkte fahren. Dafür werde ich kämpfen.“

Monisha Kaltenborn, Teamchefin:
„Ein sehr starkes Qualifying-Ergebnis, das aufgrund der Zeiten im dritten freien Training doch eher überraschend kam. Angesichts der guten Long-Runs, die wir hier hatten, war es wichtig, auch im Qualifying schnell zu sein, um eine gute Ausgangslage fürs Rennen zu haben. Das ist uns heute gelungen. Beide Piloten haben das Potenzial des Autos genutzt und sind dafür mit starken Startpositionen belohnt worden. Jetzt konzentrieren wir uns ganz aufs Rennen.“

Giampaolo Dall’Ara, Leitender Ingenieur an der Rennstrecke:
„Am Morgen ging es für uns vor allem darum, basierend auf den Erkenntnissen von gestern, die Abstimmung unserer Autos weiter zu optimieren. Insbesondere ging es darum, die maximale Performance der Reifen auf eine schnelle Runde zu nutzen, was uns gestern vor allem mit einem Auto Mühe bereitet hatte. Bis zum Qualifying gelang es uns dann, diese Probleme auszusortieren und die Abstimmung weiter zu verbessern. Jeder im Team hat dazu beigetragen, und natürlich haben die beiden Piloten die Möglichkeiten des Autos ausgeschöpft. Nun geht es für uns darum, die starken Startplätze zu nutzen und WM-Punkte einzufahren.“
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