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Saturday, May 23, 2015

Sauber F1 Team - 2015 Grand Prix de Monaco #FP3 & #Qualifying review Saturday 23 May @ Circuit de Monaco Monte Carlo



For the Sauber F1 Team the disappointing starting positions of 16th (Nasr ) and 18th (Ericsson) for the Monaco Grand Prix are not surprising after the practice sessions. Both drivers struggled to get the tyres to work due to little downforce.


Weather: sunny/overcast, 18-19°C air, 24-29°C track

Marcus Ericsson (car number 9):
Sauber C34-Ferrari (Chassis 04/Ferrari)
Qualifying: 18th in Q1 (1:18.513 min / supersoft tyres)3rd practice: 18th (1:19.269 min / supersoft tyres / 37 laps)

“It was a diffucult qualifying for us. Since the first practice session we have been struggling to get the tyres to work in these cooler track temperatures. I was a bit unlucky with some traffic, so I lost a bit of time in the last sector. But this can happen on the narrow streets in Monaco. We will do our best in tomorrow’s race.”

Felipe Nasr (car number 12):
Sauber C34-Ferrari (Chassis 01/Ferrari)
Qualifying: 16th in Q1 (1:18.101 min / supersoft tyres)3rd practice: 17th (1:18.767 min / supersoft tyres / 38 laps)

“We are obviously disappointed about being near the back of the starting grid. Looking back to the free practice sessions, we all knew it would be difficult for us. At the moment we have to make the best of our current package. Tomorrow we need some luck, but we are in Monte Carlo, and we know from previous races that anything can happen here.”

Monisha Kaltenborn, Team Principal:
“A disappointing result in qualifying. After the free practice sessions it was clear it would be difficult. However, we had been hoping for more. But on the street track in Monaco everything is possible. It will be crucial to have a troublefree race.”

Giampaolo Dall’Ara, Head of Track Engineering:
“We cannot be satisfied with this result. The time gap per lap to our direct competitors in front of us was reduced from FP3 to qualifying, but it was not enough for Q2. We all know overtaking is almost impossible here, but the race is long and the Monaco Grand Prix can be unpredictable.”
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Für das Sauber F1 Team kamen die enttäuschenden Startplätze 16 (Nasr) und 18 (Ericsson) zum Grossen Preis von Monaco nach den freien Trainings nicht sonderlich überraschend. Beide Piloten klagten über zu wenig Abtrieb, wodurch sie die Reifen nicht optimal zum Arbeiten bringen konnten.


Wetter: sonnig/bewölkt, 18-19°C Luft, 24-29°C Asphalt

Marcus Ericsson (Startnummer 9):
Sauber C34-Ferrari (Chassis 04/Ferrari)
Qualifikation: 18. in Q1 (1:18,513 min / superweiche Reifen)3. Training: 18. (1:19,269 min / superweiche Reifen / 37 Runden)

„Es war ein schwieriges Qualifying für uns. Seit dem ersten Training versuchen wir, unsere Reifen auf Temperatur zu bringen. Die eher kühlen Aussentemperaturen erschweren dies zusätzlich. Ich hatte auch etwas Pech mit dem Verkehr auf der Strecke, wodurch ich im letzten Sektor etwas Zeit verlor. Doch das kann in Monaco immer passieren. Morgen werden wir unser Bestes geben.“

Felipe Nasr (Startnummer 12):
Sauber C34-Ferrari (Chassis 01/Ferrari)
Qualifikation: 16. in Q1 (1:18,101 min / superweiche Reifen)
3. Training: 17. (1:18,767 min / superweiche Reifen / 38 Runden)

„Wir sind natürlich enttäuscht, in der Startaufstellung relativ weit hinten zu stehen. Wir wussten allerdings bereits in den freien Trainings, dass es im Qualifying schwierig werden würde. Nun müssen wir versuchen das Beste aus unserem derzeitigen Paket herausholen. Vielleicht haben wir morgen etwas Glück, denn wir wissen aus vergangenen Rennen, dass in Monte Carlo vieles möglich ist.“

Monisha Kaltenborn, Teamchefin:
„Ein enttäuschendes Ergebnis im Qualifying. Obwohl es nach den Trainings klar war, dass es schwierig wird, hätten wir uns etwas mehr erwartet. Doch auf dem Strassenkurs in Monaco ist alles möglich, darum ist es entscheidend, morgen ein fehlerfreies Rennen zu zeigen.“

Giampaolo Dall’Ara, Leitender Ingenieur an der Rennstrecke:
„Wir können mit diesen Ergebnissen nicht zufrieden sein. Zwar hat sich der Rückstand zu den direkt vor uns liegenden Konkurrenten verringert, dennoch reichte es nicht für das zweite Qualifying. Wir alle wissen, dass Überholen hier in Monte Carlo schwierig ist. Nichtsdestotrotz sind viele Runden zu absolvieren, zumal der Grosse Preis von Monaco unberechenbar sein kann.“
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