Formula Ford 1600 (above) was where many of the Formula 1 drivers started their motor racing careers. If the webmaster won the Euromillions it would be invested in Circuito Málaga (Proposed New 5.318 km Race Circuit) in Southern Spain - Potential Investors welcome
http://john-nichols.branded.me/
#MexicoGP

itc racing

↑ Grab this Headline AnimatorXYZprinting da Vinci 1.0 3D Printer

Thursday, May 21, 2015

Sauber F1 Team - 2015 Grand Prix de Monaco #FP1 & #FP2 review Thursday 21 May @ Circuit de Monaco Monte Carlo

Neither of today’s two practice sessions for the Monaco Grand Prix were satisfactory for the Sauber F1 Team. In FP1 the team worked on a shortened programme in order to focus on the afternoon session. At the beginning of FP2 there was an ERS problem on Marcus Ericsson’s car, which forced him to stay in the garage for the whole session. Felipe Nasr was able to run a few laps before the rain started.


Weather: FP1: sunny/overcast, 14-15°C air, 17-22°C track; FP2: overcast/rainy, 14-16°C air, 18-24°C track

Marcus Ericsson (car number 9):
Sauber C34-Ferrari (Chassis 04/Ferrari)
1st practice: 18th / 1:21.219 min (25 laps) / 2nd practice: No timed lap

“In the morning session the concern was on the set-up side. We were not able to complete as many laps as I would have liked. But the kilometers that we drove took us forward from run to run with regard to the speed and confidence in the Sauber C34-Ferrari. At the beginning of the afternoon session an ERS problem occurred and, therefore, the second free practice session was over for me. That's a shame, but the disadvantage is very limited due to the rain – anyway not many laps would have been possible. I am still looking forward to the weekend.”

Felipe Nasr (car number 12):
Sauber C34-Ferrari (Chassis 01/Ferrari)
1st practice: 16th / 1:20.857 min (24 laps) / 2nd practice: 17th / 1:20.263 min (10 laps)

“It was not an easy day for us. In the morning it was difficult to get the front tyres to work properly. This was influenced by cooler temperatrues and also a lack of downforce. In FP2 we did a couple of laps before the rain started. We identified that our main limitation at the moment is not a lot of traction. We need to improve that for Saturday.”
.

.
Beide Trainings zum Grossen Preis von Monaco verliefen nicht zufriedenstellend für das Sauber F1 Team. Im ersten freien Training hatten wir ein verkürztes Programm, um den Fokus auf den Nachmittag zu legen. Zu Beginn des zweiten freien Trainings wurde ein ERS-Problem an Marcus Ericssons Auto festgestellt, woraufhin er keine Runden fahren konnte. Felipe Nasr konnte aufgrund des Regens nur wenige Runden fahren.


Wetter: 1. Training: sonnig/bewölkt, 14-15°C Luft, 17-22°C Asphalt, 2. Training: bewölkt/regnerisch, 14-16°C Luft, 18-24°C Asphalt

Marcus Ericsson (Startnummer 9):
Sauber C34-Ferrari (Chassis 04/Ferrari)
1. Training: 18. / 1:21,219 min (25 Runden) / 2. Training: Keine gezeitete Runde

„Im Vormittagstraining ging es darum, einige Einstellungen am Auto zu fahren. Dabei konnten wir nicht so viele Runden fahren, wie ich es mir gewünscht hätte. Aber die Kilometer, die wir fuhren, brachten uns Runde um Runde weiter, was die Geschwindigkeit und das Vertrauen in den Sauber C34-Ferrari anbelangt. Zu Beginn des Nachmittagstrainings trat dann ein ERS-Problem auf und damit war das zweite freie Training für mich beendet. Das ist schade, der Nachteil hält sich jedoch in Grenzen, weil wegen des Regens ohnehin nicht viele Runden möglich gewesen wären. Dem Wochenende sehe ich weiterhin mit Zuversicht entgegen.“

Felipe Nasr (Startnummer 12):
Sauber C34-Ferrari (Chassis 01/Ferrari)
1. Training: 16. / 1:20,857 min (24 Runden) / 2. Training: 17. / 1:20,263 min (10 Runden)

„Es war kein einfacher Tag für uns. Heute Morgen war es schwierig, die Vorderreifen zum Arbeiten zu bringen. Die Gründe dafür waren womöglich die niedrigeren Temperaturen sowie geringer Abtrieb. Am Nachmittag konnten wir noch ein paar Runden vor dem einsetzenden Regen fahren. Dabei stellten wir fest, dass ich beim Herausbeschleunigen aus den Kurven zu viel Zeit verliere.  Bis zum Qualifying am Samstag müssen wir das verbessern.“
.
Calendar / Home / FP1 / FP2 / FP3 / Qualifying / Race