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Friday, May 8, 2015

Sauber F1 Team - 2015 Spanish Grand Prix #FP1 & #FP2 review Friday 8 May @ Circuit de Catalunya Barcelona



Both free practice sessions for the Spanish Grand Prix went according to plan for the Sauber F1 Team. In the morning test and reserve driver Raffaele Marciello was back in the Sauber C34-Ferrari for his second FP1 assignment during a Grand Prix weekend. Regular driver Marcus Ericsson took over in FP2 and continued to work with Felipe Nasr on the set-up of the car and race preparation.


Weather: sunny and dry, 20-30°C air, 18-51°C track

Marcus Ericsson (car number 9):Sauber C34-Ferrari (Chassis 03/Ferrari)
2nd practice: 16th / 1:29.361 min (34 laps)


“It was a good session. Obviously I had to catch up as I did not drive in FP1. Overall we did short and long-runs on which we could gather information on the tyre behaviour. This is especially important for the race. At the end of FP2 we focused on pit stop practice. Overall it was a positive day.”

Felipe Nasr (car number 12):
Sauber C34-Ferrari (Chassis 01/Ferrari)
1st practice: 10th / 1:29.140 min (14 laps) / 2nd practice: 15th / 1:29.333 min (37 laps)


“In the morning the grip conditions on the track were quite ow. However, I had a good feeling in the car straight away. We had a suitable balance under these conditions. As the track temperatures were much higher than in the morning, I had oversteer on the medium and hard tyres. Thus, it was a bit difficult to extract the maximum out of the car. Overall it was a good day. For tomorrow we need to analyse the collected data especially those from the warmer conditions.”

Raffaele Marciello (car number 36):Sauber C34-Ferrari (Chassis 03/Ferrari)
1st practice: 12th / 1:29.630 min (15 laps)“It was good to be back in the car. Overall I am satisfied with my second FP1 session. I think I did a good all-round job as I could go through the planned programme consisting of aero measurements and some set-up work. The driveability of the car was good, and I could give some valuable feedback.”

Giampaolo Dall’Ara, Head of Track Engineering:
“It was a normal Friday for us. In the morning we focused on set-up and balance checks, and had also Raffaele back in the car. In the afternoon we mainly focused on race preparation with Marcus and Felipe. They did long-runs on the medium and hard tyres and we finished the second free practice session with pit stop practice.”
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Beide freien Trainings zum Grossen Preis von Spanien verliefen für das Sauber F1 Team nach Plan. Am Morgen war Test- und Ersatzfahrer Raffaele Marciello erneut zurück im Cockpit des Sauber C34-Ferrari. Damit war der Italiener bereits zum zweiten Mal im ersten freien Training während eines Grand-Prix-Wochenendes im Einsatz. Stammfahrer Marcus Ericsson übernahm das Steuer am Nachmittag. Zusammen mit Felipe Nasr arbeiteten beide Piloten an der Fahrzeugabstimmung sowie der Rennvorbereitung.


Wetter: sonnig und trocken, 20-30°C Luft, 18-51°C Asphalt

Marcus Ericsson (Startnummer 9):Sauber C34-Ferrari (Chassis 03/Ferrari)
2. Training: 16. / 1:29,361 min (34 Runden)
„Mit dem zweiten freien Training bin ich zufrieden. Da ich vormittags nicht gefahren bin, hatte ich einiges aufzuholen. Unser Programm war sowohl auf das Qualifying wie auf das Rennen ausgerichtet. Dabei konnten wir Daten bezüglich der Reifen sammeln, was vor allem für das Rennen wichtig ist. Gegen Ende des zweiten freien Trainings fokussierten wir uns auf das Boxenstopp-Training. Alles in allem war es ein positiver Tag.“

Felipe Nasr (Startnummer 12):
Sauber C34-Ferrari (Chassis 01/Ferrari)
1. Training: 10. / 1:29,140 min (14 Runden) / 2. Training: 15. / 1:29,333 min (37 Runden)


„Obwohl die Reifen im ersten freien Training wenig Haftung hatten, bekam ich sofort ein gutes Gefühl im Auto. Wir waren in der Lage für diese Bedingungen die passende Balance des Autos zu finden. Als die Temperaturen im zweiten freien Training um einiges höher waren, kam ich mit den Medium- und harten Reifen weniger gut zurecht. Deshalb war es schwierig, das Maximum aus dem Auto herauszuholen. Insgesamt bin ich mit dem Trainingstag zufrieden. Für morgen gilt es, die gesammelten Daten zu analysieren – speziell die bei wärmeren Temperaturen.“

Raffaele Marciello (Startnummer 36):Sauber C34-Ferrari (Chassis 03/Ferrari)
1. Training: 12. / 1:29,630 min (15 Runden)


„Es war schön, wieder zurück im Sauber C34-Ferrari zu sein. Mit meinem zweiten Einsatz in einem ersten freien Training bin ich zufrieden. Ich denke, generell eine gute Arbeit geleistet zu haben. Ich konnte das geplante Programm abarbeiten, das aus aerodynamischen Messungen und Fahrwerks-Einstellungen bestand. Die Fahrbarkeit des Autos war gut. Ich denke, ich konnte auch wertvolle Rückmeldungen geben.“

Giampaolo Dall’Ara, Leitender Ingenieur an der Rennstrecke:
„Für uns war ein normaler Freitag. Am Morgen konzentrierten wir uns auf Fahrzeugabstimmungen und Balance-Einstellungen, dabei hatten wir Raffaele zurück im Sauber C34-Ferrari. Am Nachmittag standen bei Marcus und Felipe hauptsächlich die Vorbereitungen aufs Rennen im Vordergrund. Sie fuhren Long-Runs auf Medium- und harten Reifen. Am Schluss trainierten wir Boxenstopps.“
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