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Saturday, May 9, 2015

Sauber F1 Team - 2015 Spanish Grand Prix #FP3 & #Qualifying review Saturday 9 May @ Circuit de Catalunya Barcelona



Qualifying for the Spanish Grand Prix did not produce the results the Sauber F1 Team had hoped for. Felipe Nasr made it into Q2, but was not able to finish further up than 15th after having issues with the rear tyres caused by overheating. His team-mate Marcus Ericsson will start the race from P16.


Weather: sunny and dry, 22-26°C air, 19-48°C track
Marcus Ericsson (car number 9):
Sauber C34-Ferrari (Chassis 03/Ferrari)
Qualifying: 16th in Q1 (1:28.112 min / medium tyres)3rd practice: 17th (1:28.788 min / medium tyres / 20 laps)

“Overall it is a bit disappointing. We are starting further down the grid than we had hoped for. The first run in Q1 was ok. We were able to find some improvements when we went out on the second set of tyres, but it was not enough to make it into Q2. We need to analyse and understand the reasons for it. Tomorrow we have to make the best out of our positions.”

Felipe Nasr (car number 12):
Sauber C34-Ferrari (Chassis 01/Ferrari)
Qualifying: 15th in Q2 (1:28.005 min / medium tyres)3rd practice: 13th (1:28.096 min / medium tyres / 23 laps)


“After FP3 I felt good with the changes we made for qualifying. On my last run in Q2 I was a bit too aggressive with the result that I had a lot of oversteer. The rear tyres were overheating when driving the car on the limit. It is not going to be an easy race for us, but we will do our best to fight for points.”

Monisha Kaltenborn, Team Principal:“A disappointing result. We knew it was going to be very tough. However, we did expect to be a few more positions further up the grid. Nevertheless we are not going to give up and will try to make the most of the race tomorrow.”

Giampaolo Dall’Ara, Head of Track Engineering:
“We can obviously not be satisfied with this result, although we do not seem to have any specific issues on the car. The day itself went quite reasonably as we were able to collect more data about tyre management. The drivers felt quite comfortable with the balance of the car. We have to accept this result for the moment and make the best out of it for the race.”
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Das Qualifying zum Grossen Preis von Spanien brachte dem Sauber F1 Team nicht die erhofften Ergebnisse. Felipe Nasr schaffte es zwar in Q2, musste sich aber mit der 15. Position zufrieden geben, nachdem er Schwierigkeiten mit den Hinterreifen hatte als diese überhitzten. Sein Teamkollege Marcus Ericsson startet das Rennen von Platz 16.


Wetter: sonnig und trocken, 22-26°C Luft, 19-48°C Asphalt

Marcus Ericsson (Startnummer 9):
Sauber C34-Ferrari (Chassis 03/Ferrari)
Qualifikation: 16. in Q1 (1:28,112 min / Medium-Reifen)3. Training: 17. (1:28,788 min / Medium-Reifen / 20 Runden)
 
„Ein enttäuschendes Resultat für uns. Wir hatten natürlich gehofft, in der Startaufstellung weiter vorne zu stehen. Mein erster Run in Q1 war in Ordnung. Bei meinem zweiten Versuch konnte ich zwar meine Rundenzeit verbessern, es hat allerdings nicht für Q2 gereicht. Wir müssen nun die Daten analysieren, um die Gründe dafür zu verstehen. Morgen müssen wir das Beste daraus machen.“

Felipe Nasr (Startnummer 12):
Sauber C34-Ferrari (Chassis 01/Ferrari)
Qualifikation: 15. in Q2 (1:28,005 min / Medium-Reifen)3. Training: 13. (1:28,096 min / Medium-Reifen / 23 Runden)

„Ich hatte ein recht gutes Gefühl vor dem Qualifying, nachdem wir im Anschluss an das dritte freie Training ein paar Änderungen vorgenommen haben. Während meines letzten Runs in Q2 habe ich jedoch zu viel riskiert, was dazu führte, dass ich mit Übersteuern zu kämpfen hatte. Die Hinterreifen überhitzten, als ich das Auto am Limit bewegte. Es wird womöglich kein einfaches Rennen für uns. Dennoch werden wir alles dafür tun, um Punkte zu kämpfen.“

Monisha Kaltenborn, Teamchefin:„Ein enttäuschendes Ergebnis, obschon uns klar war, dass es schwierig werden würde. Wir hätten uns dennoch gewünscht, ein paar Plätze weiter vorne zu stehen. Nichtsdestotrotz werden wir uns jetzt aufs morgige Rennen fokussieren und schauen, dass wir das Beste daraus herausholen können.“

Giampaolo Dall’Ara, Leitender Ingenieur an der Rennstrecke:
„Natürlich können wir mit dem Resultat nicht zufrieden sein. An den Autos konnten wir keine grösseren Schwierigkeiten feststellen. Alles in allem verlief der Samstag für uns dennoch annehmbar, weil wir mehr Daten zu den Reifen sammeln konnten. Die Fahrer waren mit der Balance des Autos zufrieden. Darauf können wir aufbauen und im Rennen das Beste daraus machen.“.
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