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Monday, June 8, 2015

Sauber F1 Team - FORMULA 1 GRAND PRIX DU CANADA 2015 Race review - 7 June @ Circuit Gilles-Villeneuve Notre Dame Island Montréal


The Sauber F1 Team travelled to the Canadian Grand Prix with different expectations, but the result was rather disappointing due to mechanical issues and lack of pace. Marcus Ericsson passed the chequered flag in P14, he then had to stop the Sauber C34-Ferrari on track because of an issue with the fuel system. Felipe Nasr finished 16th after struggling with an intermittent loss of power and overheating brakes.


Weather: sunny and dry, 20-22°C air, 38-42°C track

Marcus Ericsson (car number 9):
Sauber C34-Ferrari (Chassis 04/Ferrari)
Start on supersoft tyres, after 28 laps change to soft tyres

“It was not a bad race for me. I had some nice fights, but at the same time I had to defend my position. Overall the car felt good to drive, but we just didn’t have enough pace today. We were not able to fight for points the way we would have hoped for. Now we need to look into the data and see what we can do that is better for the next race.”

Felipe Nasr (car number 12):
Sauber C34-Ferrari (Chassis 03/Ferrari)
Start on supersoft tyres, after 26 laps change to soft tyres

“It was a difficult race. The car was not easy to drive and we seemed to have a couple of issues. At the beginning of the race I had a loss of power. Besides that my brakes were overheating, so I had to sacrifice some lap time to recover them. There is a lot of data to analyse and understand.”

Monisha Kaltenborn, Team Principal:
“A disappointing result. We certainly expected more, but unfortunately it did not work out. We need to analyse why we were not able to keep up with the pace of our main competitors.”

Giampaolo Dall’Ara, Head of Track Engineering:
“Marcus and Felipe did their jobs well in the race. There are other reasons why we were not able to achieve a better result. Now we have to analyse everything; there is plenty for us to do.”
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Das Sauber F1 Team reiste mit anderen Erwartungen zum Grossen Preis von Kanada. Das Resultat ist aufgrund einer unzureichenden Performance der Sauber C34-Ferrari enttäuschend. Marcus Ericsson beendete das Rennen auf der 14. Position. Kurz danach musste er sein Auto wegen eines Problems mit der Kraftstoffanlage auf der Strecke abstellen. Felipe Nasr wurde 16., weil er zeitweise an Motorleistung verlor und mit überhitzten Bremsen kämpfte.


Wetter: sonnig und trocken, 20-22°C Luft, 38-42°C Asphalt

Marcus Ericsson (Startnummer 9):
Sauber C34-Ferrari (Chassis 04/Ferrari)
Gestartet auf superweichen Reifen, nach 28 Runden auf weiche Reifen gewechselt

„Es war kein schlechtes Rennen für mich. Ich hatte schöne Zweikämpfe, musste aber meine Position durchwegs verteidigen. Generell hat sich das Auto gut angefühlt, allerdings waren unsere Rundenzeiten heute einfach nicht schnell genug. Wir konnten nicht um Punkte kämpfen, so wie wir es uns erhofft hatten. Nun müssen wir die Daten analysieren und verstehen, was wir besser machen können.“

 Felipe Nasr (Startnummer 12):Sauber C34-Ferrari (Chassis 03/Ferrari)
Gestartet auf superweichen Reifen, nach 26 Runden auf weiche Reifen gewechselt

„Es war ein schwieriges Rennen. Wir hatten einige Probleme, wodurch das Auto nicht einfach zu fahren war. Zu Beginn des Rennens habe ich zunächst an Motorleistung verloren. Zusätzlich haben die Bremsen überhitzt, was dazu führte, dass ich nicht am Limit fahren konnte. Es gibt viele Daten zu analysieren und zu verstehen.“

Monisha Kaltenborn, Teamchefin:
„Ein enttäuschendes Ergebnis. Wir haben uns sicherlich mehr erhofft. Das hat leider nicht geklappt. Wir müssen nun analysieren, warum wir im Rennen mit den Konkurrenten, mit denen wir sonst mithalten können, dieses Mal nicht mithalten konnten.“

Giampaolo Dall’Ara, Leitender Ingenieur an der Rennstrecke:
„An den Fahrern ist es nicht gelegen, beide machten ihren Job im Rennen gut. Dass es dennoch nicht zu besseren Platzierungen reichte, hatte andere Gründe. Nun müssen wir alles genau analysieren. Es wartet viel Arbeit auf uns.“
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