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Friday, June 5, 2015

Sauber F1 Team review - FORMULA 1 GRAND PRIX DU CANADA 2015 #FP1 & #FP2 - 5 June @ Circuit Gilles-Villeneuve Notre Dame Island Montréal


Mixed weather conditions during both practice sessions for the Canadian Grand Prix. In the morning the Sauber F1 Team worked according to the planned schedule in dry conditions. Almost half way through FP2 the rain that was expected arrived, after which the team decided not to send its drivers Marcus Ericsson and Felipe Nasr out again. The programme for today included set-up work and tyre comparisons.


Weather: FP1: sunny/overcast and dry, 17-21°C air, 23-32°C track; FP2: overcast/wet, 23-19°C air, 36-22°C track

Marcus Ericsson (car number 9):
Sauber C34-Ferrari (Chassis 04/Ferrari)
1st practice: 18th / 1:19.165 min (32 laps) / 2nd practice: 12th / 1:17.261 min (17 laps)
“In the first session we tried a set-up on the car which was not working as we expected it would – with both tyre compounds, the soft and supersofts. Nevertheless, we were able to collect more data. In the afternoon, we returned to another set-up which worked better. I am satisfied with this first day of practice in Montreal. Now we are looking forward to qualifying.”

Felipe Nasr (car number 12):Sauber C34-Ferrari (Chassis 03/Ferrari)
1st practice: 16th / 1:18.948 min (30 laps) / 2nd practice: 17th / 1:17.751 min (21 laps)
“It was a positive day. I was not able to run many laps on a track I did not know before. It was important to cover a good amount of mileage before it started to rain. In the morning everything went according to plan. For the second free practice we made some set-up adjustments, which I felt were positive. We have some minor issues with the brakes, which I am confident we will be able to fix for tomorrow.”
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Wechselnde Wetterverhältnisse prägten die beiden Freitagtrainings zum Grossen Preis von Kanada. Am Vormittag konnte das Sauber F1 Team auf trockener Strecke sein Programm nach Plan abarbeiten. Etwa zur Hälfte des zweiten Trainings setzte der erwartete Regen ein. Daraufhin entschied das Team, seine Fahrer Marcus Ericsson und Felipe Nasr nicht mehr auf die Strecke zurück zu schicken. Zum Tagesprogramm zählten Abstimmungsarbeiten an den Sauber C34-Ferrari und Reifen-Vergleiche.


Wetter: 1. Training: sonnig/bewölkt, 17-21°C Luft, 23-32°C Asphalt; 2. Training: bewölkt/regnerisch, 23-19°C Luft, 36-22°C Asphalt

Marcus Ericsson (Startnummer 9):Sauber C34-Ferrari (Chassis 04/Ferrari)
1. Training: 18. / 1:19,165 min (32 Runden) / 2. Training: 12. / 1:17,261 min (17 Runden)
„Im ersten freien Training haben wir eine Fahrzeugabstimmung getestet, die nicht so funktionierte, wie wir angenommen hatten - sowohl mit weichen wie mit superweichen Reifen. Dennoch konnten wir daraus wertvolle Daten sammeln. Am Nachmittag sind wir dann zu einer Fahrzeugeinstellung zurückgekehrt, bei der wir auf mehr Erfahrungswerte zurückgreifen konnten. Dann lief es besser. Mit diesem ersten Trainingstag in Montreal bin ich zufrieden. Nun freuen wir uns auf das Qualifying.“

Felipe Nasr (Startnummer 12):
Sauber C34-Ferrari (Chassis 03/Ferrari)
1. Training: 16. / 1:18,948 min (30 Runden) / 2. Training: 17. / 1:17,751 min (21 Runden)
„Es war ein guter Tag. Ich konnte heute noch vor dem Regen viele Runden fahren. Das war hier besonders wichtig, da ich die Strecke vorher nicht kannte. Heute Morgen verlief alles nach Plan. Für das zweite freie Training haben wir die Fahrzeugabstimmung geändert, was sich positiv anfühlte. Wir haben kleinere Schwierigkeiten mit den Bremsen, doch ich bin zuversichtlich, dass wir diese bis morgen beheben werden.“

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