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Saturday, June 6, 2015

Sauber F1 Team review - FORMULA 1 GRAND PRIX DU CANADA 2015 #FP3 & #Qualifying - 6 June @ Circuit Gilles-Villeneuve Notre Dame Island Montréal


A difficult qualifying ahead of the Canadian Grand Prix for the Sauber F1 Team who finished 13th (Ericsson) and 15th (Nasr). In FP3 Felipe Nasr lost the rear of the car and hit the wall after he accidentally opened the DRS during his tyre warm-up on the back straight. The team put in a great effort to get the damaged Sauber C34-Ferrari ready in time for qualifying.


Weather: sunny and dry, 13-18°C air, 28-46°C trac

Marcus Ericsson (car number 9):
Sauber C34-Ferrari (Chassis 04/Ferrari)
Qualifying: 13th in Q2 (1:16.262 min / supersoft tyres)3rd practice: 11th (1:17.578 min / supersoft tyres / 21 laps)

“It was a decent qualifying. Unfortunately I got a bit of traffic on my best lap, which cost a few tenths. After FP1 we made progress, and I felt comfortable in the car. We know we have a strong race pace, so our aim is to score points tomorrow, which I think is realistic.”

Felipe Nasr (car number 12):
Sauber C34-Ferrari (Chassis 03/Ferrari)
Qualifying: 15th in Q2 (1:16.620 min / supersoft tyres)3rd practice: 14th (1:18.446 min / soft tyres / 12 laps)

“First of all, I want to thank the team for getting the car ready for qualifying. It did an amazing job, and I am really impressed with the work it has done. P15 in qualifying is still a position from which I will be able to fight for points tomorrow.”

Monisha Kaltenborn, Team Principal:
“A big compliment to the team as it was able to fix Felipe’s car in such a short time after a violent impact. Qualifying itself did not run satisfactorily. There are still things that we could improve - at least a little bit better. The starting positions are ultimately not bad for scoring points in the race - and we have to focus on that.”

Giampaolo Dall’Ara, Head of Track Engineering:
“With a bit more luck we could have made it into Q3 in this difficult qualifying. On the other hand, the team has done an excellent job as it managed to get Felipe’s car ready for qualifying after the incident in the third free practice. All in all our starting positions are not bad, so we can be optimistic for the race.”
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Ein schwieriges Qualifying zum Grossen Preis von Kanada, in dem das Sauber F1 Team die Startplätze 13 (Ericsson) und 15 (Nasr) belegte. Im dritten Training verlor Felipe Nasr die Kontrolle über sein Heck und prallte auf der Gegengeraden in die Mauer. Er hatte unabsichtlich den DRS-Knopf gedrückt, als er seine Reifen auf Temperatur bringen wollte. Das Team vollbrachte eine grossartige Leistung – in kurzer Zeit konnte es den beschädigten Sauber C34-Ferrari fürs Qualifying wieder startklar machen.


Wetter: sonnig und trocken, 13-18°C Luft, 28-46°C Asphalt

Marcus Ericsson (Startnummer 9):
Sauber C34-Ferrari (Chassis 04/Ferrari)
Qualifikation: 13. in Q2 (1:16,262 min / superweiche Reifen)3. Training: 11. (1:17,578 min / superweiche Reifen / 21 Runden)

„Für mich war das Qualifying in Ordnung. Leider waren auf meiner schnellsten Runde zu viele Autos unterwegs, durch die ich ein paar Zehntel verloren habe. Wir konnten uns vom ersten Training an steigern, dadurch bin ich mit dem Fahrverhalten des Autos immer besser zurechtgekommen. Weil wir im Rennen meistens konkurrenzfähig sind, ist eine Platzierung in den Punkterängen durchaus realistisch.”

Felipe Nasr (Startnummer 12):


Sauber C34-Ferrari (Chassis 03/Ferrari)
Qualifikation: 15. in Q2 (1:16,620 min / superweiche Reifen)3. Training: 14. (1:18,446 min / weiche Reifen / 12 Runden)

„Zuerst möchte ich mich beim Team dafür bedanken, dass es das Auto noch rechtzeitig fürs Qualifying startklar machen konnte. Jeder hat tolle Arbeit geleistet, und ich bin beeindruckt, wie das Team das geschafft hat. Vom 15. Startplatz kann ich morgen im Rennen immer noch um Punkte kämpfen.“

Monisha Kaltenborn, Teamchefin:
„Ein grosses Kompliment gebührt dem Team, dass das Auto von Felipe nach dem heftigen Aufprall in kurzer Zeit wieder fahrbereit machen konnte. Die Resultate des Qualifyings sind nicht befriedigend. Es gibt Dinge, bei denen wir uns hätten verbessern können – zumindest um eine Spur. Die Startplätze sind letztlich keine schlechte Ausgangslage für Punkte im Rennen – und darauf müssen wir uns fokussieren.“

Giampaolo Dall’Ara, Leitender Ingenieur an der Rennstrecke:
„Viel hat in diesem schwierigen Qualifying nicht gefehlt, und wir hätten es in Q3 schaffen können. Andererseits hat das Team hervorragende Arbeit geleistet. Immerhin schafften sie es, das beschädigte Auto von Felipe nach dem Unfall im dritten Training fürs Qualifying wieder rennfertig zu machen. Unsere Startpositionen sind alles in allem nicht schlecht, wir können optimistisch ins Rennen gehen.“
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